هشدار | این مکمل‌ها را زیاد بخورید سرطان می‌گیرید!

مصرف ویتامین‌های رایج می‌تواند باعث رشد رگ‌های خونی سرطانی شود.
هشدار | این مکمل‌ها را زیاد بخورید سرطان می‌گیرید!
کد خبر : ۴۴۴۰۸

شاید جای تعجب باشد که بگوییم مصرف ویتامین‌ها یا مواد معدنی برای کسانی که تومور دارند، موجب بدتر شدن وضعیت شده، چون موجب تغذیه تومور‌ها شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد رشد کنند. 

آنتی اکسیدان‌های رایج مانند ویتامین‌های A، C و سلنیوم و روی در صورت مصرف اضافی، همگی می‌توانند باعث رشد رگ‌های خونی در سرطان شوند.

تحقیق دانشگاه کاریلینسکا در کشور سوئد نشان می‌دهد مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی تا اندازه‌ای خوب است، ولی وقتی از تعادل خارج شود و بیش از حد مصرف شود، مقدار اضافی آن می‌تواند رشد تومور را تحریک کند.

پروفسور مارتین برگو، رئیس دپارتمان علوم زیستی و تغذیه این دانشگاه می‌گوید: آنتی اکسیدان‌ها مکانیسمی را فعال می‌کنند که باعث می‌شود تومور‌های سرطانی رگ‌های خونی جدید تشکیل دهند و این مسئله شگفت‌آور است، چون پیش از این تنها به نقش محافظت کننده آنتی اکسیدان‌ها در مقابل بیماری‌ها اشاره شده بود. 
برگو گفت: مصرف غذا‌های مقوی حاوی آنتی اکسیدان برای بدن ضروری است، ولی بیشتر مردم به مقادیر اضافی آن در مکمل‌های مصنوعی نیازی ندارند. 

طبق نتایج تحقیقات برگو و تیم تحقیقاتی‌اش این مسئله ثابت شده است که مقدار اضافی ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌ها افراد را در معرض بیماری‌های سرطانی قرار می‌دهد. آن‌ها این فرآیند را رگ‌زایی تومور‌ها خطاب می‌کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
اطلاعات
مجله زندگی
ارسال نظر